Anar a la Web de la Diputació de Castelló

La Diputació de Castelló resol les mancances de les Ofisam i atén la demanda dels municipis de menys de 500 habitants de garantir eficàcia i bon servei a l'interior

La Diputació de Castelló resol les mancances de les Ofisam i atén la demanda dels municipis de menys de 500 habitants de garantir eficàcia i bon servei a l'interior
11 de Decembre de 2024

La institució provincial culmina la millora de la xarxa d'Oficines d'Atenció als Municipis després de la revisió del programa que s'ha realitzat de la mà dels alcaldes per a atendre les queixes que es registraven en el departament.

La Diputació Provincial de Castelló resol les mancances de les Ofisam i atén la demanda dels municipis de menys de 500 habitants de garantir eficàcia i bon servei a l'interior.

El Servei Provincial d'Assistència a Municipis (SEPAM) posseïx una xarxa d'Oficines d'Assistència a Municipis (Ofisam) i presta de manera gratuïta als municipis de menys de 500 habitants i un pressupost inferior als 200.000 euros, el servei del lloc d'habilitat nacional de secretaria i intervenció. És a dir, és un servei a través del qual la Diputació presta als ajuntaments assistència administrativa, jurídica, econòmica i tècnica.

Amb el consens dels alcaldes d'eixos municipis, la institució provincial culmina la millora de la xarxa d'Oficines d'Atenció als Municipis després de la revisió del programa que s'ha realitzat per a atendre les queixes que es registraven en el departament i guanyar en utilitat i eficàcia a les xicotetes localitats eximides de serveis i als quals el Govern Provincial atén.

El SEPAM presta assistència administrativa, jurídica, econòmica i tècnica als ens locals de la província adherits. El mateix posseïx una xarxa de 6 Oficines d'Assistència a Municipis (Ofisam) que es crea per acord plenari el 29 de desembre de 1995. “Passats prop de 30 anys era el moment de resoldre incidències, problemes i distorsions sorgides en el si d'un departament oblidat, mai abans revisat, amb l'objectiu d'escoltar els municipis i millorar el servei”.

La vicepresidenta provincial ha explicat que “a l'inici de legislatura comprovem el rebuig de l'ús d'estes oficines per la seua falta d'eficàcia, es va evidenciar a més que un 20% de les seues places no estaven cobertes i es va advertir que el recurs mancava de personal tècnic especialitzat per a prestar el servei als xicotets municipis. Urgia actuar”. Això, sumat a la demanda dels alcaldes dels respectius municipis de la necessitat d'una revisió del servei, es va iniciar una sèrie de reunions amb les localitats que formen part d'esta xarxa d'oficines amb l'objectiu de “continuar avançant en la prestació del servei òptim que mereixen”. I per a aconseguir-ho “hem fet un pas decisiu en la revisió d'un programa amb el qual donem servei als xicotets municipis de la nostra província, la nostra raó de ser”. Este pla s'ha teixit de la mà dels tècnics i amb el consens dels alcaldes.

Amb tot, després d'eixa ronda de reunions i la revisió del programa, en 2025 es reestructuraran les oficines de la zona nord i sud, atenent així les alcaldesses i alcaldes de municipis amb menys de 500 habitants i un pressupost inferior als 200.000 euros als quals se li prestarà un servei directe que ells mateixos definixen. En l'actualitat gaudixen del recurs 23 localitats, una entitat menor (El Ballestar) i una Mancomunitat. “Es respon així a l'allau de queixes que acumulaven estos municipis”, ha subratllat Pallarés, qui ha incidit en què “si podem millorar un servei, el nostre deure és fer-lo i no hi ha millor forma per a aconseguir-lo que escoltant de manera activa als qui estan al capdavant dels nostres ajuntaments”. “Estem convençuts que els resultats ajudaran a salvar problemes i a garantir les solucions que el nostre interior mereix”, ha manifestat la vicepresidenta provincial.

Este servei d'assessorament jurídic i econòmic als ajuntaments, “no necessita tindre una ubicació geogràfica per a ser eficient” ha incidit María Ángeles Pallarés qui ha afegit que “agrupar secretaris, empleats i tècnics permetrà aprofitar sinergies, equiparar formes de treball i donar un servei tècnic i d'acord amb les línies de la institució provincial”. La vicepresidenta espera que amb les millores realitzades del servici “s'adherisquen els municipis que ara no l'utilitzen i guanyar amb això més eficiència”.

Així, per al pròxim exercici el pressupost de la Diputació de Castelló contempla 3,5 milions d'euros per a dignificar la xarxa d'oficines, dotar-les del personal oportú i garantir el serei que mereixen les poblacions. “La reestructuració del SEPAM permetrà escoltar de forma personalitzada a les localitats i prestar un servei a la carta per a respondre de manera àgil a la idiosincràsia de cada municipi. Ens acostem als seus problemes amb el desig de resoldre'ls”, ha conclòs María Ángeles Pallarés.

No trobes el que busques?

Prova amb el nostre buscador