La presidenta Marta Barrachina enaltix la gran qualitat dels productes gastronòmics de la província en els showcooking duts a terme pels Estrella Michelin i el Xef Bosquet.
La Diputació promociona en Fitur els millors sabors de Castelló a través de l'excel·lència culinària.
La presidenta de la institució provincial, Marta Barrachina, ha enaltit la gran qualitat dels productes gastronòmics de la província de Castelló en els showcooking duts a terme pels Estrella Michelin i el Xef Bosquet. Este primer dia de la Fira Internacional de Turisme de Madrid (Madrid) ha acollit demostracions culinàries en les quals s'ha posat en valor la marca Castelló Ruta de Sabor.
D'una banda, al costat dels Estreles Michelin de la província de Castelló, Miguel Barrera (restaurant Cal Paradís de Vall d'Alba), Raúl Resino (restaurant Raúl Resino de Benicarló) i Alejandra Herrador i Emanuel Carlucci (restaurant Atalaya d’Alcossebre), la institució provincial ha promocionat els productes de la gastronomia de la província a través d'unes creacions culinàries que han tingut com a ingredients principals productes de quilòmetre 0 i molt “de la terreta”. Productes com la carxofa i la tòfona de la mà de Miguel Barrera, o la creació d'Alejandra i Emanuel amb raviolis de llagostins de Vinaròs, salsa de tomata de penjar i aire de formatge. A més de l'homenatge als pescadors que ha elaborat Raúl Resino, combinant la llepassa, les galeres o les anxoves de Vinaròs.
El toc dolç ha vingut en el següent showcooking de la mà del Xef Bosquet, cuiner influencer encarregat de la promoció i difusió del producte gastronòmic de la província de Castelló sota la marca Castelló Ruta de Sabor de nivell provincial, autonòmic i nacional. El reconegut cuiner, natural de Vila-real, ha preparat un plat dolç en el qual ha combinat el xocolate, la taronja i l'ametla, entre altres ingredients.
Promocionar Castelló com el millor rebost del Mediterrani i fer costat al sector primari, a l'agricultura i ramaderia, i a tots els sectors de l'hostaleria que posen en valor la cuina castellonenca és un dels reptes marcats en el full de ruta del Patronat Provincial de Turisme per a este 2025 i, com ha incidit la presidenta Marta Barrachina, “el turisme gastronòmic és un dels pilars fonamentals de la política turística que duem a terme des de la Diputació i on la marca Castelló Ruta de Sabor està més que consolidada”.
Per a això, el pressupost 2025 inclou una partida de 210.000 euros per a desenrotllar esdeveniments gastronòmics; 146.470,00 euros per al patrocini de cuiners; 215.000 euros per a l'estratègia del producte turístic Castelló Ruta de Sabor; 10.000 euros per al desenvolupament de la nova web i, finalment, 120.000 euros per a treballar al costat dels pescadors i incloure els millors peixos i mariscos.