La institució provincial inicia la campanya estival amb un vídeo promocional que engloba el cicloturisme, la gastronomia, els festivals i el consolidat producte de sol i platja per a fer líder a la província.
a Diputació projecta la província de Castelló com a destinació turística d'excel·lència amb el llançament de la campanya ‘On comença l'estiu… ací és’.
Amb l'inici oficial de l'estiu, la institució provincial arranca la campanya estival amb un vídeo promocional que engloba el cicloturisme, la gastronomia, els festivals i el consolidat producte de sol i platja per a fer líder a la província.
“La província de Castelló alberga un gran potencial turístic i, a més del gran atractiu que posseïxen els 120 quilòmetres de costa, els municipis d'interior tenen un gran element diferencial que aconseguixen que el conjunt de la província siga un referent turístic a nivell provincial, local, nacional i internacional”, ha expressat la presidenta Marta Barrachina, qui, al costat del vicepresident i responsable de l'àrea Turística, Andrés Martínez, s'ha traslladat al municipi de Peníscola per a donar inici a la campanya estival. Com ha expressat la dirigent provincial, “si l'estiu va de viure, de sentir, de gaudir,… llavors l'estiu comença ací, a la província de Castelló”.
El vídeo promocional que està disponible en el canal de YouTube de la institució provincial, mostra diversos enclavaments de la província on el visitant pot gaudir i fer únic el seu estiu; espais on desconnectar, on un pla improvisat acaba sent inoblidable; on gaudir de la gastronomia, de la platja, de la calma i tranquil·litat, “I si tot això està en un sol destí… És a la província de Castelló, perquè ací és on comença l'estiu”, ha indicat Marta Barrachina fent al·lusió a la campanya provincial.
La institució provincial inicia així la campanya estival amb l'objectiu posat a seguir la tendència positiva quant a visitants i pernoctacions i arribar a l'objectiu posat per al present any de 2,2 milions de turistes. En este sentit, segons les dades de l'INE, en el primer quadrimestre de 2025, van visitar la província de Castelló un total de 428.132 viatgers i es van realitzar 1.690.143 pernoctacions en el total d'allotjaments de la província. Unes dades que suposen un augment del 6,12% de turistes i del 2% en les pernoctacions de gener a l'abril de 2025 si ho comparem en els mateixos mesos de l'any anterior.
La presidenta de la Diputació ha incidit en l'important motor econòmic que suposa el turisme a la província de Castelló, representant el 14% del PIB provincial i suposa el 10% de la població emprada, amb 25.000 llocs de treball.
Així, per a aconseguir un any “de rècord”, des del Patronat Provincial de Turisme es treballa amb la vista posada a incrementar el nombre de turistes durant els 365 dies de l'any, reforçar la desestacionalització, així com impulsar la internacionalització i continuar unint sinergies a través de la col·laboració públic-privada a l'hora de definir actuacions.
Per a tot això, la Diputació de Castelló, a través del Patronat Provincial de Turisme, té definides una sèrie d'actuacions entre els quals s'inclouen els eixos principals com el cicloturisme sota la marca Castelló Cycling; la gastronomia sota la marca Castelló Ruta de Sabor; els festivals de música sota la marca Castelló Terra de Festivals i el més que consolidat turisme de sol i platja.
Amb tot, la Diputació de Castelló té tot disposat perquè la benvinguda a l'estiu compte amb tots els condicionants per a fer de la província una destinació turística de primer nivell.