La Diputació de Castelló promou la formació per a multiplicar les oportunitats que ja està creant als municipis de la província amb el seu programa Castelló Escenari Esportiu amb què impulsa prop de 400 esdeveniments esportius a l'any.
18 de maig.La Diputació de Castelló promou la formació per a multiplicar les oportunitats que ja està creant als municipis de la província amb el seu programa Castelló Escenari Esportiu amb què impulsa prop de 400 esdeveniments esportius a l'any. I és que el Govern provincial lidera la inversió en la marca territorial de la província vinculada a l'esport com a font de riquesa turística per a la gent de Castelló, especialment com a generadora de noves oportunitats als municipis de l'interior. Així s'ha posat de manifest en la clausura avui del I Congrés Internacional de Marca, Territori i Esport que el Govern provincial ha desenrotllat en col·laboració amb la Universitat Jaume I.
El president de la Diputació, Javier Moliner, ha assenyalat en la clausura que “han estat dos intensos dies d'aprenentatge dels millors experts en marca territori per a eixir d'ací encara més convençuts de les possibilitats que té per al futur de la nostra terra el treball que estem fent”.
En aquest sentit, ha fixat com a claus per a l'èxit d'aquesta iniciativa “la qualitat, la reputació, confiança, diferenciació i estratègia a llarg termini. Davall aquestes conviccions continuarem treballant des del Govern provincial pel millor escenari esportiu de la Mediterrània, per una terra millor per a viure, única per a visitar i de la que sentir-nos més orgullosos. I en aquest camí comptem amb el coneixement de la Universitat i dels professionals que heu participat en aquest congrés”.
Cal assenyalar que tant els ponents com les pròpies persones participants en el congrés, moltes d'elles relacionades amb l'organització de proves esportives o amb els propis municipis de la província, han reconegut el benefici que ja suposa l'aposta de la Diputació per l'esport com a element vertebrador d'oportunitats al territori. I és que aquest impuls provincial a l'esport ja està generant a la província un impacte directe anual d'uns 12 milions d'euros als pobles que es tradueixen en turisme, en consum de província (comerços, oferta complementària als pobles) i en oportunitats laborals per a la gent de Castelló.
Una estratègia de creixement basada en el coneixement
Una de les màximes que ha mantingut la Diputació de Castelló en tota la trajectòria de Castelló Escenari Esportiu és basar la seua actuació en el coneixement.
És per això que, a més d'aquest congrés, la Diputació col·labora també amb el Congrés Internacional de Trail que va servir d'antesala en la UJI al Campionat del Món de Trail i impulsa el curs de màrqueting esportiu adreçat a organitzadors de competicions i als propis ajuntaments.