La Diputació de Castelló es troba en Chamonix aquests dies potenciant la promoció de la província com el millor escenari esportiu en la més important fira mundial de les carreres de muntanya, el Salon Ultra Trail Mont Blanc. Aquesta acció conjunta del Patronat Provincial de Turisme i l'àrea d'Esports de la Diputació està mostrant la inigualable oferta provincial, amb la Penyagolosa Trails com a gran reclam de l'estratègia de turisme i esport provincial.
30 d'agost de 2018. La Diputació de Castelló es troba en Chamonix aquests dies potenciant la promoció de la província com el millor escenari esportiu en la més important fira mundial de les carreres de muntanya, el Salon Ultra Trail Mont Blanc. Aquesta acció conjunta del Patronat Provincial de Turisme i l'àrea d'Esports de la Diputació està mostrant la inigualable oferta provincial, amb la Penyagolosa Trails com a gran reclam de l'estratègia de turisme i esport provincial.
Amb aquest objectiu, el diputat d'Esports, Luis Martínez, s'ha traslladat fins a Chamonix de la mà de Penyagolosa Trails HG, amb el seu director Tico Cervera al cap, per a emprar “l'immillorable aparador que ens brinda el Mont Blanc per a posicionar la província en el circuit esportiu internacional i com un dels millors escenaris esportius a l'aire lliure de la Mediterrània”.
Per a això, des d'ahir i fins a dissabte que ve, l'expedició provincial ha tancat una completa agenda de treball amb reunions amb els principals turoperadors especialitzats en esports, així com amb els organitzadors de les principals proves esportives de muntanya, amb l'objectiu d'atraure més esportistes internacionals a Castelló.
El diputat d'Esports, Luis Martínez, que ha acompanyat també els corredors provincials que competiran en la UTMB Mont Blanc, ha assegurat que “ells són els nostres millors prescriptors esportius”. Respecte a la fira, ha explicat que “la marca 'Castelló, escenari esportiu' ja té una gran implantació i prestigi a nivell europeu. També, hem donat a conéixer les dates de la Penyagolosa Trails, que se celebrarà el 13 i 14 d'abril de 2019. També hem estat amb els directius de la Ultra Trail World Tour per a continuar consolidant la marca i la destinació Castelló com el territori més adequat per al món del trail, tant a nivell nacional com internacional”.
Martínez ha estat treballant junt amb Cervera promocionant no sols la Penyagolosa Trails, sinó altres proves de muntanya com la Gegant de Pedra. “Encara que la Penyagolosa Trails és la punta de llança de l'estratègia empresa pel Govern provincial per a fer del turisme esportiu un generador d'oportunitats per als nostres pobles i un focus d'atracció turístic per a milers de potencials turistes de tot el món, tenim altres circuits i carreres que allarguen molt la temporada turística”.
Estand Patronat provincial de Turisme
De la mateixa manera, i en paral·lel a les reunions i presentacions programades, el Patronat Provincial de Turisme també ha traslladat la seua oficina fins a Chamonix per a habilitar un estand en el Saló d'UTMB Mont Blanc “i vendre així els més de mil quilòmetres de sendes que fan de Castelló un escenari idoni per al cicloturisme i les carreres de muntanya”.
El Saló de l'UTMB és un gran aparador promocional ja que es preveu que fins a final de setmana passen per ell més de 50.000 visitants i 7.500 corredors de tot el món. És per això que des del dimarts està habilitat aquest espai promocional de 'Castelló, escenari esportiu' en la zona Ultra Trail World Tour Village.