Més de 600 estudiants dels centres educatius dels municipis pels quals passa el recorregut de les carreres d’ASICS Penyagolosa Trails participen en la iniciativa que s'ha desenvolupat a la Universitat Jaume I.
Amb motiu del 25 aniversari de la Marató i Mitja, ASICS Penyagolosa Trails, en col·laboració amb la Diputació de Castelló i la Comunitat de l’Esport ha dut a terme ‘Penyagolosa a l’Escola’ una iniciativa que té com a objectiu dinamitzar els centres d'Educació Infantil i Primària al voltant del caràcter vertebrador del recorregut de la MiM. El projecte es desenvolupa en els centres educatius dels pobles en els quals passa el recorregut de les carreres d’ASICS Penyagolosa Trails (la MiM i la CSP).
Este matí, a les 11 hores, l'emoció i la vitalitat han envaït les pistes de cross de la Universitat Jaume I amb la celebració de l'esperada carrera de ‘Penyagolosa a l'Escola’ dirigida als més xicotets. Més de 600 xiquets procedents de 5 centres educatius de l'interior de la província (CEIP l’Hereu de Borriol, CEIP Sant Miquel de Vilafamés, CEIP Sant Joan de Moró, CRA del Penyagolosa compost pels pobles Les Useres, Atzeneta i Vistabella; i CRA l’Aiguaneu compost per Catí, Culla, la Torre d'en Besora i Vilar de Canes s'han llançat a la pista en este esdeveniment esportiu que promou l'esperit esportiu i el treball en equip des de primerenca edat.
Les pistes de cross de la Universitat Jaume I han servit com a escenari perfecte per a este esdeveniment, proporcionant un entorn segur i estimulant perquè els joves atletes demostraren la seua destresa i resistència. La carrera, dividida per cursos, va oferir distàncies adaptades a les condicions físiques de cada edat, assegurant una experiència inclusiva per a tots els participants.
Els més xicotets s'han enfrontat a un recorregut d'aproximadament 400 metres, mentres que els estudiants del segon cicle es van aventurar en una ruta de 600 metres. Els participants més majors, van desafiar els seus límits en un recorregut d'aproximadament 800 metres, mostrant el seu esforç i passió per l'esport.
A més de la carrera, els participants van tindre l'oportunitat d'explorar les instal·lacions esportives de la Universitat Jaume I, incloent-hi les pistes d'atletisme i els vestuaris. Esta experiència no sols els va permetre familiaritzar-se amb l'entorn universitari, sinó que també els va inspirar a mantindre un estil de vida actiu i saludable.
El director de’ASICS Penyagolosa Trails afirmava que “la carrera de Penyagolosa a l’Escola és molt més que una simple carrera esportiva. És una oportunitat perquè els xiquets es divertisquen i aprenguen importants valors com el treball en equip i la perseverança”. A més, recalcava que estava molt agraït per la gran faena que han realitzat els col·legis per a dur a terme este programa.
El diputat d'Esports de la Diputació de Castelló, Iván Sánchez, ha posat en valor esta iniciativa de ‘Penyagolosa a l’Escola’ per a “fomentar els valors essencials en l'esport com la companyonia, la solidaritat, l'esforç i el treball en equip en els centres educatius”. Perquè, “l'esport, la cultura i l'educació són pilars fonamentals i en el cas de xiquets i joves són un actiu de primer orde que no podem deixar de secundar”, ha assenyalat Sánchez.
En este sentit, el diputat ha mostrat el compromís de la Diputació de Castelló per impulsar l'esport en els centres educatius de la província, i ha aplaudit, una vegada més, este projecte que ha reunit a més de 600 xiquets i xiquetes de Castelló, en un entorn “familiar i esportiu”. “Des de la Diputació de Castelló continuarem col·laborant amb ASICS Penyagolosa Trails per a portar l'esport per tota la província i difondre els valors esportius entre tots els xiquets i xiquetes”, ha remarcat el responsable d'Esports de la institució provincial.
El director del Servei d’Esports, Carlos Hernando ha afirmat per la seua part que el projecte de Penyagolosa a l’Escola treballa activitats que conjuminen interessos i continguts educatius per al desenvolupament global de tot l'alumnat, impartint diferents àrees de coneixement així com coneixement del medi natural, social i cultural, plàstica visual, música i dansa, educació física, llengua i literatura valenciana, llengua i literatura castellana, llengua estrangera i matemàtiques. A més, destacava que és un gran mèrit l'esforç per part de l'equip pedagògic dels centres educatius la seua implicació i coordinació en el projecte”.