Ha instal·lat tanques, retolat carrils bici, col·locat banderins en fanals i tòtems de tres metres en carrers amb molt pas de gent
13 d'agost. La Diputació de Castelló està aprofitant la visita massiva de turisme a la província el mes d'agost per a promocionar les etapes de la Volta a la província com a reclam turístic. Així, davall el lema ‘La Volta passa per ací!’, ha instal·lat 18 tanques informatives en les carreteres de la província, a més de fer una intensa campanya d'imatge especialment a Benicàssim, on passen desenes de milers de turistes al llarg del mes, especialment aquest pont d'agost, amb el reclam addicional del Rototom.
Com ha explicat Andrés Martínez, vicepresident responsable de Turisme, “l'objectiu és que els milers i milers de turistes i visitants que passen aquest mes per la província sàpien que els dies 23 i 24 d'agost la Volta passa per ací i bé vinguen a gaudir del pas del recorregut a tota la província o bé la seguesquen per les televisions de tota Europa i coneguen molts dels paisatges espectaculars que es veuran i podem consolidar-los com a clients assidus”.
A més de les tanques en les carreteres de tota la província, també s'ha retolat el carril bici entre Benicàssim i Castelló, s'ha instal·lat banderoles promocionals en centenars de fanals i s'ha instal·lat tòtems de quatre cares, amb tres metres d'alt per un de costat, a més de col·locar una gran lona promocional en el pont de ferro a l'entrada de Benicàssim, per la que passen milers de persones tots els dies. Es tracta d'una acció promocional coordinada pel Patronat Provincial de Turisme dirigit per Andrés Martínez, i l'àrea d'Esports encapçalada per Luis Martínez.
Etapes entre Benicàssim-Alcossebre i eixida des de Vila-real
Cal recordar que el pròxim 23 d'agost se celebrarà l'etapa de la Volta entre Benicàssim i Alcossebre, mentres que l'etapa del dia 24 partirà des de Vila-real i recorrerà gran part del sud de la província.
Es tracta de dues etapes que tal com ha incidit el president del Govern provincial, Javier Moliner, “oferiran al món els atractius turístics i esportius d'aquesta terra, convertint-se en la millor campanya publicitària que aquest territori replet d'oportunitats puga somiar. Gràcies a l'esport continuarem descobrint al món allò del que més orgullosos ens sentim, com són els nostres municipis, paratges increïbles i una província viva amb un patrimoni que enamora a qui el descobreix”.
Cal recordar que la Volta Ciclista a Espanya és un dels esdeveniments esportius amb una major projecció social, econòmica i turística amb milions d'espectadors de fins a 190 països i caravana de 2.500 professionals i 1.400 periodistes “que descobriran l'altra cara de la nostra província”.
Més de dos milions de beneficis en 2016
L'arribada de la prova ciclista a la província va generar més de dos milions d'euros de beneficis en el teixit empresarial castellonenc, amb més de 4.000 nits d'hotel i amb l'innegable impacte que això genera en la creació d'ocupacions a Castelló.
Així, durant l'etapa de Camins del Penyagolosa es van mobilitzar fins a 100.000 persones a la província amb xifres rècord d'audiència només a Espanya de 1,7 milions de persones “demostrant que l'aposta de la Diputació per reforçar Castelló com a escenari esportiu de primer nivell és també una aposta pel benestar de tota la gent de Castelló”.
En definitiva, “en el nostre afany per defendre el territori i liderar totes aquelles iniciatives que redunden en una major qualitat de vida de la gent de Castelló era imprescindibles pujar-nos novament al gran grup de la Volta i continuar portant fins als nostres pobles bones notícies i més i millors oportunitats econòmiques i laborals per a tots”, ha assegurat Javier Moliner .