El president provincial s'ha reunit amb l'organització de la prova i ASHOTUR per a reforçar l'impacte turístic de la cita
15 de febrer. “L'aposta de la Diputació per fer de l'esport un mitjà perquè ens coneguen a tot el món i convertir Castelló en el millor escenari esportiu de la Mediterrània té en la Marató de Castelló una de les seues peces estructurals”. Així de clar s'ha expressat el president del Govern provincial, Javier Moliner, després de la reunió mantinguda amb Juanma Medina, vicepresident de Running Castelló, club organitzador de la prova i Carlos Escorihuela, president d'ASHOTUR.
Durant la trobada, en la què també han estat presents el vicepresident i diputat de Turisme, Andrés Martínez i el diputat d'Esports, Luis Martínez, Moliner ha incidit en “la rellevància que l'esport i el turisme tenen per a aquesta administració, ja que suposen dos eixos estratègics claus a l'hora de cohesionar i impulsar el territori i generar riquesa i oportunitats laborals a la província”.
Tant és així que el president de l'associació que agrupa el sector hostaler castellonenc ha qualificat com “exemplar” la política de promoció turística a través de l'esport gestada pel Govern provincial. “Aquesta província és un exemple de col·laboració i l'estreta col·laboració que Diputació ha creat entre turisme i esport està sent de gran ajuda per al sector hoteler i de la restauració castellonenca”, ha relatat Escorihuela.
En aquest sentit, el president de la Diputació, principal patrocinador institucional de la VII Marató BP Castelló, ha definit “d'element central del calendari esportiu provincial” la prova que aquest diumenge reunirà milers de corredors a Castelló i que se suma als més de 200 esdeveniments esportius que el Govern provincial impulsarà a la província al llarg de 2017.
Més de 12 milions d'impacte turístic a través de l'esport
“Haver aconseguit que en temporada baixa els hotels de Castelló puguen estar plens gràcies als esdeveniments esportius és el principal èxit d'una aposta esportiva que mou més de 12 milions d'euros al voltant del món de l'esport a la província”, ha ressenyat Moliner.
Cal destacar que els més de 3.500 corredors que arribaran a la província atrets per la Marató de Castelló, faran que els hotels de la capital i de municipis pròxims amb capacitat hotelera registren en molts casos el 100% d'ocupació un cap de setmana històricament de temporada baixa.
Targeta Fidelitza
Moliner ha recordat que per a “incentivar que els esportistes que arriben a la província atrets per l'esport vullguen repetir per a conéixer un territori únic amb innumerables encants que oferir a qui el visita”, la Diputació va llançar el passat estiu de la mà d'ASHOTUR la targeta 'Fidelitza Castelló'.
A través d'aquesta nova iniciativa de fidelització turística per a desestacionalitzar l'impacte del turisme a la província, aquelles visites que aterren a Castelló per a gaudir dels festivals musicals o competir en algunes de les proves que converteixen “aquesta terra en el millor escenari esportiu” podran aprofitar-se de descomptes del 10% en una vintena d'allotjaments hotelers de la província, a excepció de les èpoques de temporada alta.