La prova ciclista generarà més de 1,5 milions d'ingressos i més de 5.000 pernoctacions al seu pas per la província
13 de gener. La Vuelta a España refermarà aquest estiu l'aposta de Javier Moliner per fer de l'esport un eix estratègic de la seua gestió i un motor de desenrotllament i creixement per a la província, ja que el pas de la ronda ciclista per la província generarà més de 1,5 milions d'euros de beneficis.
No en va, el diputat d'Esports, Luis Martínez, ha insistit en la naturalesa de les dues etapes que recorreran la província durant els dies 23 i 24 d'agost i que per la seua proximitat amb l'etapa que els precedeix, “farà que la nostra província es convertesca fins durant tres dies en el campament base d'un dels majors esdeveniments esportius del món”.
És per això que després que la prova ciclista generara el passat any prop de 1,4 milions d'euros després que 2.000 persones pernoctaren durant dos dies en els establiments de la província, aquest s'espera poder superar inclús les 5.000 pernoctacions “elevant així l'impacte que la Vuelta a España generarà principalment en el sector hoteler i de la restauració castellonenca”.
Un impacte que tal com ha volgut remarcar Martínez, “reforçarà l'estratègia empresa per la Diputació a fi d'impulsar el territori i generar més oportunitats laborals als nostres municipis a través de l'organització d'esdeveniments esportius. L'esport s'ha convertit en un gran aliat del turisme a l'hora d'atraure noves visites als nostres pobles”.
Àmplia capacitat hotelera
En aquesta línia, el diputat d'Esports ha incidit en l'empremta turística dels municipis que albergaran una eixida o meta de la volta, Alcossebre, Vila-real i amb major èmfasi Benicàssim i la seua capacitat hotelera per a acollir els equips i professionals que es desplacen amb la caravana, més de 1.400 periodistes procedents de 320 mitjans, a l'hora de “convertir la nostra província en un punt idoni en el recorregut en què hostatjar-se durant uns quants dies”.
És per això que la “impagable projecció econòmica, mediàtica i esportiva que els brindarà la Vuelta a España als pobles de Castelló pels que transcorrerà, a més d'impulsar el territori i servir d'estímul econòmic i laboral, converteix l'esport en un element vertebrador de tota la província i un motiu més perquè ens sentim orgullosos d'aquesta terra única per la seua dualitat mar i muntanya”.
En aquest sentit, Martínez ha fet insistència en les xifres intrèpides des de la pròpia organització de la Vuelta en matèria d'impacte mediàtic amb més de 2.400 hores de retransmissió, amb un milió i mig d'espectadors només a Espanya de mitjana, una cobertura en 190 països del món i prop de 600.000 seguidors en xarxes socials el que demostra la magnitud d'una prova que, durant dos dies, “centrarà a Castelló les mirades de milions de persones que descobriran gràcies al ciclisme el ric patrimoni natural, històric, arquitectònic i cultural que els ofereix aquesta província”.